Första lastträningen med Amis!

Hoppade ju som sagt Amadeus lite idag, gick inte så jätte bra hahha nog sagt om det.
Sen lasttränade jag han lite. Första gången jag gjort det med han, och jag har endå haft han sen dec 09 ;) Bra iaf jag tog tag i det nu. Använde mig av Tobbe Larssons lasttränings metod, gå in ett steg, backa ett steg. Men eftersom han inte varit i närheten av att gå in i en transport sen vi flyttade dit han till stallet i feb-10 så lät jag bara han ta framhovarna ett steg upp på rampen. Gick väldigt bra faktiskt. Självklart var han inte avslappand men inte jätte stessad som han kan bli ibland. Fick han att gå upp och backa tre gånger o tänkte att de skulle räcka så länge men så sista gången backade han utan att jag gjorde tecken att han fick så fick bli en fjärde gång :) Lät han även lukta på transporten när han stog med hovarna på rampen, de lugnar han lite :)
Frågade mamma också om hon kunde filma, för vill ha träningen på film så jag kan kolla själv vad jag kan tex förbättra som jag gör men då blev hon sur o sa att vi inte alls skulle ha de på film :O wtf. Och sen när jag tränade han höll hon på att tjata en massa så blev så irriterad på henne, och då blev ju Amadeus lite så nervös när jag var irriterad. Så sen efter bad jag henne hålla tyst nästa gång och bad henne att filma nästa gång så då sa hon att hon att hon skulle det. Och att hon sa så för hon var nervös för förra gången han lasttades stegrade han och sånt xD
Får bli en bild från när jag hoppade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0