problem med galoppen

Jag har lite problem med galoppen med Amadeus som många har ju med sina travare. Oftast tar han fattningen direkt men ibland slängtravar han ist, men inte så ofta längre. Men problemet är att han rusar iväg i all fart och nästan ligger ner i kurvorna. Igår galopperade jag han på volterna så han inte kunde göra det men då låg han nästan ner ist. Jag har också problem med min sits i galoppen. När jag fattar galopp lutar jag min oftast fram och gör även det i själva galoppen. Jag läste igår att man kan träna upp hästens balans med att galoppera upp för backar, vilket jag tänkte göra idag, och även tänka på hur jag sitter. Men behöver alla tips jag kan få så har nån något tips för detta så skriv gärna :)
Formen ska jag träna på när galoppen är stadig o fin ;)

Kommentarer
Postat av: josefine - med ridtravaren Bellie

Fattningar, fattningar och fattningar. ;) Det är dom som avgör kvalitén på galoppen. Får du en bra fattning får du ofta en bättre galopp. Låter man hästen slängtrava in i galoppen blir den inte så fin.



Gör allt för att stärka hans bakdel! :)

2011-04-23 @ 09:24:54
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0