Alla hästarna i stallet

Roqxy
Född 1992(samma år som jag:))
Ägs av Barbro som äger stallet o hennes dotter Mia
Tror hon är den högsta hästen i stallet. Hon är mamma till två av dom andra i stallet, Quintin och Tarantino. Älskat att hoppa har jag hört och är riktigt snäll, näst snällast i stallet efter Busen^^
När jag har Amadeus uppbunden sidan om hennes box o hon är inne brukar hon stå o låta, konstiga läten som jag aldrig hört från nån annan häst och luta sig mot boxväggen så den böjs haha xD Hon vill väl ha fler föl ;) Dock så är ju alla hästarna valacker så dom är oanvändbara ;) Och hon är ensam sto :)
Speedy Bus (Busen)
Född 1993
Ägs av My som är inackoderad
Absolut den snällaste hästen i stallet, när alla andra hästarna är speedade när man tar in dom så går alltid han snällt o lungt. Kommer ihåg en gång när mamma och jag hade stallet då vi tar in o ut dom en helg i månaden, då när jag skulle ta han o jag skulle hänga upp trådarna ska ju hästarna stå still o vänta men så gick han några steg ut ur hagen så sa jag till han att stanna o då stannade han direkt och backade tillbaka in i hagen xD Så himla uppfostrad är han :)
Och innan kissade han aldrig inne i boxen, nu tydligen gör han det ibland.
Tarantino
Född 28 maj 2007 (kommer ihåg datum för han e född samma dag som min hund Ellen^^)
Ägs av Barbro som äger stallet o hennes dotter Mia
Son till Roqxy
Han är oinriden, men ska nog ridas in snart. Skit snäll och skulle aldrig göra nått ont mot någon. När man ska ta in han, så hänger jag alltid bort trådar innan han kommer, gör inte det med dom andra, går under trådarna o tar på grimma men iaf. Tarantino kommer galoppernade i fullfart och när han e precis framför tvärnitar han o väntar på att han ska knäppa fast grimmskaft. Mamma har frågat om jag inte är rädd att han ska springa över mig men det gör han aldrig, är verkligen aldrig rädd fast han e riktigt stor och ung :)
Quentin(inte helt säker på om jag stavat rätt)
Född 2004 tror jag
Ägs av Barbro som äger stallet o hennes dotter Mia
Son till Roqxy
Haha usch jag gillar verkligen inte denna hästen xD Senaste helgen vi hade stallet så sprang han iväg när jag skulle ta in han så jag rycks med typ och slår hårt in i han och sen ner på marken och tappar andan och min mamma sa senare att jag var helt blå i ansiktet. Hade läänge ont i högra bröstkorgen, men e iaf borta nu :) Men han var antagligen sån då pågrund av överskotts enegri och rädsla av eltrådarna. Men är endå rädd för han o vill hellst hålla mig borta från han xD
Hahah detta är verkligen enda bilden jag har på han xD
Amadeus Gabri
Född 24 mars 2003
Ägs av mig :)
Kan skriva ett inlägg helt om honom snart nångång :)

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Fina bilder :D



sv: Åh tack!! :D

Själv gillar jag nummer 3 bäst tror jag :D

2011-04-20 @ 14:33:21
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0