14 juni

Idag red jag Amadeus för första gången på över en vecka tror jag, inte bra!
Men tyvärr så att jag tappar motivationen lite pågrund av min dressyrsadel som inte passar mig alls :/
Men tänkte kolla upp om det finns nån bra sadel utprovare här omkring som kan hjälpa mig med det :)

Testade att rida han med graman för första gången idag. Gillar inte riktigt att rida med hjälptyglar men har samtidigt inte riktigt något imot dom heller. Men tycker självklart att hästen ska kunna gå i form utan, annars tycker jag inte att det är riktig dressyr ;) Men använde gramanen iaf för att hjälpa Amadeus att söka sig ner i galoppen, för vi har "fastnat" känns det som och jag tycker att det gick jätte bra! :) Men jobbigt var det för honom för han är ju inte van vid det haha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0