Fina Amadeus♥

Amadeus var bäst idag!
Först när jag ska hämta honom i hagen så ropar jag på honom och då vänder han på huvudet och kollar bak på mig och då vänder han sig om och ska komma mot mig och försöker han sig på en galoppfattning men gick väl inte så bra för ist bryter han av fattningen och travar mot mig ist :) Han är ju faktiskt travare och traven är ju naturligare för honom :)
Men när jag ska kratsa hovarna blir det alltid problem med vänster fram. Han liksom vill inte ta upp hoven så jag måste alltid luta mit mot hans sida för att han ska lyfta på den. Han även testat att ta höger fram först för att se om det bara är att han är "seg" med reaktionen eller vad jag ska säga så idag tog jag vänster fram sist och jag fick verkligen inte upp hoven på honom! xD
Och när jag väl fick upp den från marken vägrade han att böja på benet men gick efter ett tag iaf, lönar sig att vara envis ;)
Och i ridningen var han U N D E R B A R !
Gick i låg form nästan hela tiden i galoppen och rusade inte iväg någon gång och traven var och finare än vanligt! Är så lycklig just nu att det går framåt, kanske vi kan ställa upp på nån träning tävlig snart då! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0