Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Läste på dressyrmupparnas blogg o Linn hade skrivit ett inlägg om hur man borde behandla hästar. Håller verkligen med. Tycker man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, gäller ju även djur som människor. Innan jag fick Amadeus hade jag en foderhäst som jag hade i ägarens stall. Hästen var hård i munnen och lite för svårt för mig så hon ville hjälpa mig att få hästen till att kröka på nacken. Hon ville att jag skulle såga den i munnen, verkligen såga då. Funkade inte så bra. Sen ville hon att jag skulle ha riktigt korta tyglar och hålla den skit hårt i munnen. Jag mådde så dåligt hela tiden när jag gjorde det. Men löd henne endå. Sen fick jag Amadeus och hon skulle hjälpa mig lite med han och då ville hon att jag även med han skulle såga honom i munnen, inte lirka lite som jag själv gör ibland nu. Utan verkligen ta i, men då satte jag stopp, tänkte verkligen inte göra det med han. Asså man ska ha tålamod! Amadeus söker sig ner nu bara jag tar tag lite i tyglarna, innan fick jag lirka lite med innertyglen för han skulle söka sig ner. Så ha tålamod o arbeta hästen så kommer det av sig själv.
Kompecerad text kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Nej bra text! :)



sv: Aw tack :D

Vad gullig du är :')

2011-03-30 @ 19:29:39
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0