Färga läder

Tänkte skriva lite om mina erfarenheter om att färga läder :) I sommras köpte jag en billig dressyrsadel på tradera som hade tappas massa färg, vet inte alls hur gammal sadlen är men kanske det är därför - Den är väl använd väldigt länge haha. Så jag kollade upp på google efter läderfärg och hittade en sida där dom sålde läderfärger och annat tillbehör, så köpte en flaska svart läderfärg och en flaska "eftervård" som förhindrar färgen sen att färga av sig på ridbyxor och så.
Före färgning
Efter färgningen blev sadlen lila-aktig men efter jag tagit på "eftervården" blev den hellt svart o fin :)
Är verkligen nöjd av läderfärgen så rekomenderar att man färgar sin sadel eller träns eller annat om den tappat färg.
Måste med säga att den har inte alls färgat av sig på mina kläder. Har dock aldrig ridit med nått vitt men är säker på att eftervården skyddar mot det med :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud så bra det blev!

2011-03-27 @ 19:26:41
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Vilken trevlig häst du verkar ha =)

mvh/Q

2011-03-27 @ 21:24:55
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0