Ridningen och frysmärkning

Åkte till stallet med mamma vid 6 så mockade jag o mamma packade hö sen red jag Amadeus i paddocken, gick väl så där men jag var inte helt på humör för jag hade huvudvärk, som jag haft hela dagen o har även nu också, är väl pågrund av förkylningen?
Sen efter ridningen skrittade jag en runda för att skritta av han och gud va seg och tittig han blev, undar vad som hände med han för så seg brukar han aldrig va och så tittig va de länge sen han va haha. Red förbi grannen till Barbro som äger stallet Amadeus står i och i en hage stog 3 hästar, 2 av dom vet jag är travare. Vet att den ena är en 1åring för den stog med sin mamma och två andra ston med föl där i sommaras och hästen var redan frysmärkt. Kan inte sånt vänta tills dom vet ifall hästen blir bra i travet eller inte? Tycker det är lite konstigt. Men jag vet ju inte hur det funkar i "travvärlden" :)
Lägger upp en bild på Amadeus frysmärkning :)

Kommentarer
Postat av: Nelly

Frysmärker gör man vinter/våren då hästen blir 1år. Det är föratt hästen ska bli helt färdig registrerad.

2011-04-05 @ 19:04:18
URL: http://travtjejer.blogg.se/
Postat av: Linnea

Har själv en ridtravare, och det står även 5 till travare i de stallet, 3 av dessa är ridtravare, en är travare(Coco Sid) och den 5:e är Cococ föl, som ska startas i trav till nästa sommar!

Ja, iaf om frysmärkningen, tkr också det är jätte fult och helt i onödan, dock är det ju tyvärr så att de måste registrera hästen, o uppfödaren frysmärker väl då i hopp om att den kanske kmr bli en travare, o de måste ju tyvärr frysmärkas i tidig ålder då de inte har så mycket vett is ig då(de där lät jätte elakt sagt, men vet inte hur jag ska förklara annars)

Hare göttans! :)

2011-04-06 @ 22:28:01
URL: http://varmblodsryttare.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0